گالوانیزه چیست؟

همانطور که می دانید یو پی وی سی یا پلی وینیل کلرید آلیاژی همانند پلاستیک داراست. قابلیت تحمل وزن و فشار بالا در یو پی وی سی بسیار پایین می باشد. برای حل این مشکل راه حلی ارائه شده است و آن استفاده از گالوانیزه می باشد. گالوانیزه همانند استخوان در بدن عمل می کند. با به کار بردن گالوانیزه در پنجره UPVC، استحکام و مقاومت این پنجره ها بسیار بالا رفته و از دفرمگی جلوگیری می شود. گالوانیزه ای که به طور معمول در پروفیل یو پی وی سی استفاده می شود، دارای ضخامت 1.25 یا 1.5 می باشد

کاربرد گالوانیزه در پنجره UPVC

نحوه تولید گالوانیزه پنجرهupvc

گالوانیزه از ورق های فلزی که دارای روکش زینک هستند، تولید می گردد. این روکش با گالوانیزه ترکیب شده و به هیچ وجه از سطح رویه آن جدا نمی گردد. این ورق ها در کارخانه گالوانیزه با استفاده از دستگاه های نورد به صورت U شکل، مربع شکل و یا در سطح مقاطع گوناگون شکل می گیرد.

کاربرد گالوانیزه در پنجره UPVC

معیارهای ارزیابی گالوانیزه

  • شکل و ابعاد گالوانیزه
  • فشارهای خارجی وارد بر پنجره
  • محل کاربرد پنجره یا درب و میزان باز و بسته شدن و استفاده از آن
  • محل نصب درب یا پنجره از لحاظ امنیتی
  • وزن بازشو

لازم به ذکر است که گالوانیزه دارای اشکال متفاوتی هستند و هر یک از این اشکال وابستگی مستقیمی به نوع ،شکل و مشخصات فنی پروفیل دارند این اشکال می تواند منتظم یا بسته به نوع پروفیل، غیر منتظم باشند. ضخامت آن متغیر بوده و تابع محل کاربرد پنجره می باشد.

در صورت عدم استفاده از گالوانیزه چه اتفاقی رخ می دهد؟

اگر در پنجره UPVC گالوانیزه استفاده نشود، پس از نصب درب و پنجره در مدت زمان کوتاهی که پنجره در برابر تابش مستقیم خورشید قرار می گیرد، دچار دفرمگی و تابیدگی می شوند و عایق بازشوها بسیار ضعیف می شود. یراق آلات به مرور زمان مستهلک شده و توانایی نگه داشتن لنگه ای که در آن گالوانیزه وجود ندارد را نخواهند داشت.

تقسیم ها بر خلاف لنگه و فریم که جوش پلاستیک می خورند، آنها با پیچ به داخل پنجره نصب می شوند که این پیچ ها باید در گالوانیزه نفوذ کننده و نداشتن گالوانیزه باعث می شود تقسیم ها از جای خود حرکت کرده و پنجره به مرور زمان عایق بودن خود را از دست خواهد داد. در گروه صنعتی درساوین برای نصب درب و پنجره از تیم آموزش دیده و مجرب استفاده می شود. برای نصب درب و پنجره باید پیچ نصب از داخل گالوانیزه زد شود تا پنجره و درب یو پی وی سی را محکم به فریم زیر کار خود متصل کند.

 

 

 


شما هنوز وارد نشده اید

شما در حال مشاهده سایت بصورت یک میهمان هستید ، برای ارسال نظر باید وارد شوید

ورود به فروشگاه
نظرات کاربران (0)

اولین نفری باشید که نظر خود را برای این مطلب ثبت میکنید