توری فرنگی تولید ایران بیشتر از جنس مفتول گالوانیزه گرم می باشد که دارای کیفیتی بیشتر و میزان مقاومت بیشتری در برابر زنگ زدگی در رطوبت و باران های اسیدی  می باشد. اما بیشترین مقدار توری فرنگی با مفتول گالوانیزه سرد به صورت وارداتی از چین هستند که از نظر وزنی و کیفیتی پایین تر و در نتیجه قیمت آنها ارزان تر می باشد.
توری فرنگی
از انواع توری ساخته شده با مفتول گالوانیزه گرم یا سرد و از خانواده توری مرغی و توری گابیون است. قطر مفتول توری فرنگی مابین قطر تورهای مرغی و توری گابیون است و مهمترین دلیل محبوبیت این توری میزان مقاومت آنها در مقابل شرایط آب و هوایی مثل رطوبت، خشکی و ضد زنگ بودنشان و محکم بودنشان می باشد. در این مقاله به توضیح مختصری راجع به اینکه توری فرنگی چیست ، مشخصات توری فرنگی و کاربرد توری فرنگی چیست ، می پردازیم.

 

مشخصات توری فرنگی

توری فرنگی به صورت رولی بفروش می رسد که هر رول آن طول 20 متر و عرض های 120 ، 150 و یا 180 سانتیمتری دارد. ابعاد چشمه های شش ضلعی توری در دو سایز بزرگ (5 سانتی متری) و کوچک (4 سانتیمتری) تولید می شوند که هر چه این ابعاد کوچکتر باشد در نتیجه سیم بیشتری برای ساخت آن بکار می رود پس وزن و قیمت آن افزایش می یابد.

کاربرد توری فرنگی

از توری فرنگی به دلیل استحکام و شکل ظاهری زیبا آن که به صورت چشمه های  شش ضلعی یا اصطلاحا لانه زنبوری بافته می شود. بیشتر در صنعت کشاورزی و دامپروری ، برای حصار کشی محیط و تعیین مرز  دام ها و یا باغ و باغچه ها استفاده می کنند زیرا چشمه های توری از نفوذ حیوانات موزی جلوگیری می کند ولی هم هوا به خوبی تردد دارد و هم در صورت آتش گرفتن آب بخوبی از میانش عبور می کند. اما در صنعت ساخت و ساز برای حصار کشی محوطه های  مختلفی مثل برج ها ، ساختمان ها، فرودگاه ها ، ترمینال ها ، محوطه های ورزشی مراکز نفتی و پتروشیمی و حتی بزرگ راه ها و جاده ها استفاده می شود. در ساختمان سازی نیز برای سقف سوله ها ، دور ستون ها، سیمان کاری و  ایجاد محافظی برای جلوگیری از سقوط مصالح ساختمانی مصرف می گردد.

 

شباهت و تفاوت توری مرغی و توری فرنگی و توری گابیون در چیست ؟

هر سه نوع توری ، یک نوع بافت و چشمه های شش ضلعی دارند . تفاوت آنها فقط در سایز سیم مفتول و اندازه چشمه های آنها می باشد. توری فرنگی  از سیم مفتول ضخیم تری نسبت به توری مرغی تولید شده و  سایز چشمه های آن از اندازه بزرگتری برخوردارند و مقاومت بیشتری از توری مرغی دارند . اما نسبت به توری گابیون دارای مقاومت کمتری است چون هم از مفتول های نازکتری ساخته شده و هم اندازه چشمه های آن کوچکتر است.

از دیگر تفاوت توری ها می توان به اندازه عرض های تولیدی و طول هر رول آنها اشاره کرد. که توری مرغی در عرض 90 و 120 سانتی متری و طول 45 متر اما توری فرنگی در عرض های 120،150 و 180 سانتی متری و در طول 20 متری عرضه می شود . اما بافت و چشمه های مشابه با توری گابیون علتی است که توری فرنگی به بچه گابیون نامیده شود.

#

شما هنوز وارد نشده اید

شما در حال مشاهده سایت بصورت یک میهمان هستید ، برای ارسال نظر باید وارد شوید

ورود به فروشگاه
نظرات کاربران (0)

اولین نفری باشید که نظر خود را برای این مطلب ثبت میکنید