توری پرسی یکی از انواع توری‌های فلزی است که کاربرد فراوانی دارد، از این محصول در ساخت قفس حیوانات، صنعت خودرو سازی و… استفاده می‌شود و در بخش‌های بسیار متنوعی کاربرد دارد.

توری پرسی که در زبان انگلیسی با عنوان Crimped wire mesh معروف است از مفتول با جنس آهن سیاه، فولاد ضد زنگ و گالوانیزه ساخته می‌شود. مقاومت بالای آن باعث شده در صنایع مختلف طرفداران زیادی داشته باشد. در این مقاله قصد داریم بیشتر با توری مشبک ویژگی‌ها و مزایای آن آشنا شویم و آنها را بررسی کنیم.

توری پرسی چیست؟

توری پرسی یا توری مشبک یکی از انواع محصولات مفتولی است که دارای چشمه‌های مربع و مستطیل شکل بوده و ظاهری شبیه به توری جوشی دارد. با این تفاوت که در این توری، محل اتصال مفتول‌ها به حالت تار و پود به یکدیگر بافته می‌شوند و بر خلاف توری جوشی جای هیچگونه جوشکاری دیده نمی‌شود.

بافت این محصول به گونه‌ای است که استحکام، ثبات و انعطاف‌پذیری بسیار زیادی دارد و یک شبکه توری به وجود می‌آورند. این محصول به صورت کلی از مفتول‌های آهن، گالوانیزه و فولاد ضد زنگ به صورت موج‌دار و مشبک طراحی و تولید می‌شود. اما از متداول‌ترین ماده‌های سازنده‌ی توری پرسی می‌توان به فولاد گالوانیزه، برنج، مس، آلومینیوم و استیل کم کربن اشاره کرد.

همچنین سیم مفتول به کار گرفته شده در تولید این توری‌ها ضخامتی بین ۲ الی ۶ میلی‌متر دارند که به صورت دندانه شده در می‌آیند و توسط دستگاه در ابعاد مختلف به صورت تار و پود بافته می‌شوند. این توری در برابر گرما و حرارت دوام و مقاومت بالایی دارد طوریکه حتی در شرایط آب و هوایی یا محیطی بد نیز تغییر حالت نمی‌دهد.

توری پرسی با روش‌های مختلفی از مفتول تولید می‌شود. چشمه این توری به شکل مربع یا مستطیل بوده که اندازه پهنای آن براساس کاربرد و سفارش مشتری می‌تواند متغیر باشد.

توری‌های پرسی به دلیل شیوه تولید از نظر شکل ظاهری دارای موج‌های سینوسی هستند همین موضوع یکی از اصلی‌ترین دلایلی است که باعث استحکام بالا، مقاومت و ثبات فوق العاده آن می‌شود.

استفاده متداول از توری پرسی

اگر دقت کرده باشید در اطراف میدان‎‌ها، پارک‌ها و منازل از Crimped wire mesh استفاده می‌کنند. این کار نسبت به نرده کشی مزایای بیشتری دارد چون استفاده از توری پرسی در عین حال که ارزان‌تر و مقرون به صرفه‌تر است مقاومت و استحکام بیشتری نیز دارد.

در زه کشی هم شاهد استفاده از توری پرسی هستیم. در واقع کاربردهای مختلف توری پرسی نشان‌دهنده این است که این محصول در مناطق مختلف از نظر آب و هوایی و رطوبت از خود سازگاری نشان می‌دهد.

انتخاب جنس مورد استفاده در ساخت توری پرسی باید براساس مکانی که قصد استفاده از آن را دارید باشد در واقع اگر از توری مشبک در مکانی با رطوبت بالا استفاده می‌شود بهتر است متریال سازنده آن گالوانیزه بوده و اگر در مناطق گرم و خشک قصد استفاده از توری پرسی را دارید استفاده از فولاد ایده‌آل‌تر خواهد بود.

مزایای استفاده از توری پرسی

توری پرسی به دلیل تفاوت در شیوه بافت، نوع مفتول‌های مورد استفاده در آن و مواردی از این دست دارای کاربردهای بسیاری است. که در ادامه قصد داریم چند مزیت اصلی آن را با یکدیگر بررسی کنیم:

  • دارای تنوع بالا و قابل استفاده در انواع صنایع
  • قابلیت نصب و استفاده آسان به راحتی هرچه تمام‌تر
  • عبور هوا از چشمه‌ها و ارائه تهیه مطبوع مورد نیاز برای برخی کاربری‌های خاص چون زه‌کشی و حصارکشی
  • امکان قطع و برش توری پرسی به سادگی با توجه به ابعاد و کاربرد مدنظر
  • عبور دادن نور خورشید
  • مقاومت بالا در برابر خوردگی، سایش، مواد شیمیایی و آب و هوای متنوع
  • دارای قیمت بسیار مقرون به صرفه
  • امکان تمیز کاری توری پرسی به سادگی و بدون نگرانی از خراب شدن
  • دارای امنیت بالا

سطح ضد لغزش

یکی از مؤثرترین و کاربردی‌ترین دلایلی که باعث شده این فنس در موارد متعددی به کار رود، مستحکم بودن آن‌ است. این موضوع باعث می‌شود تا در برخی موارد اجسامی نیز بر روی این نوع از توری قرار بگیرد. سطح این محصول ضد لغزش بوده و این قابلیت باعث می‌شود تا هیچگونه تجهیزاتی از روی این نوع توری سقوط نکند. این موضوع بر روی افزایش کاربرد توری پرسی در صنایع مختلف بسیار تاثیرگذار است.

قیمت مناسب

شاید برخی از افراد با دیدن ویژگی‌های این محصول به این فکر بیفتند که حتماً به دلیل قیمت بالایی که دارد، نمی‌توانند از این محصول استفاده نمایند. این در حالی است که تقریباً در واقعیت برعکس این موضوع صدق می‌کند. بدین ترتیب افرادی که محصولی با کیفیت و کاربری بالا، در عین حال مقرون به صرفه می‌‌خواهند نیز می‌توانند از این فنس‌ها استفاده کنند.

نصب راحت

برخی از توری‌ها نصب ساده‌ای ندارند و استفاده از آنها نیازمند وجود متخصص و صرف زمان زیادی است. در حالیکه توری پرسی به سادگی نصب می‌شود و در مدت زمان بسیار کمی می‌توان از تمامی قابلیت‌های آن استفاده کرد. این موضوع علاوه بر صرفه جویی در زمان هزینه‌های شما را نیز کاهش خواهد داد.

معایب توری پرسی

داشتن مزایای بسیار زیاد توری پرسی همه جوره آن را به یک کالای کاربردی تبدیل می‌کند اما در برخی موارد ممکن است این محصول کاملا با خواسته شما هماهنگ نباشد. به عنوان مثال اگر قصد حصارکشی و استفاده از توری مشبک در مکان‌هایی را دارید که امنیت بسیار زیادی می‌خواهند وجود چشمه‌های مستطیلی یا مربعی توری پرسی خیلی مناسب نخواهد بود.

 

توری پرسی محصولی کاربردی

توری پرسی یکی از محصولات کاربردی محبوب به شمار می‌رود که برای استفاده از آن احتیاج به تخصص و زمان بسیار زیادی نخواهد بود. شما در مجموعه پارسیان توری می‌توانید با استفاده از مشاوره کارشناسان ما به راحتی مناسب‌ترین و خوش قیمت‌ترین توری پرسی را خریداری کرده و برای مکان مدنظرتان از آن استفاده کنید.

#

شما هنوز وارد نشده اید

شما در حال مشاهده سایت بصورت یک میهمان هستید ، برای ارسال نظر باید وارد شوید

ورود به فروشگاه
نظرات کاربران (0)

اولین نفری باشید که نظر خود را برای این مطلب ثبت میکنید