همه ما قطعا در طول زندگی خود حتی برای یک بار، سیم خاردار را دیده ایم؛ اما، ممکن است که اطلاعات کاملی در رابطه با آن نداشته باشیم. سیم خاردار یکی از محصولات مفتولی به شمار می آید که همواره از آن برای محافظت و افزایش امنیت یک مکان استفاده می شود. البته، گاهی اوقات از این محصول برای بخش بندی کردن برخی از مناطق و ... نیز استفاده می کنند. لازم به ذکر است تا بدانید که سیم خاردار دارای انواع مختلفی است که رایج ترین آن ها، نوع حلقوی و خطی می باشند. اگر می خواهید تا اطلاعات کاملی در رابطه با سیم خاردار، انواع آن، ویژگی های هر یک، کاربردهایشان و ... به دست آورید، در ادامه مقاله همراه ما باشید. ما در ادامه این مقاله می ‌خواهیم به طور کامل در مورد سیم خاردار، انواع آن، کاربردهای هر یک و ویژگی ‌های آن ها صحبت کنیم. 


سیم خاردار چیست و چه ویژگی های دارد؟ 


سیم خاردار (Barbed wire) نوعی سیم حفاظتی فولادی می باشد که از سیم مفتول ساخته شده و در دسته محصولات مفتولی قرار می گیرد. همان طور که از نام این محصول مشخص است، دارای لبه هایی برنده بوده و همواره از آن برای ساخت فنس های ارزان قیمت و یا در اطراف مناطق حفاظت شده، استفاده می کنند. علاوه بر این، از سیم خاردار برای پروژه تکمیل حصار و فنس پیرامونی یک محدوده، در کنار تیر حصار یا پایه فنس و توری حصاری و .... استفاده می کنند. لازم به ذکر است تا بدانید که سیم خاردار همواره به دو صورت خطی و حلقوی هستند؛ لذا، آن ها یا به صورت خطی در یک امتداد قرار می گیرند و یا به صورت حلقه های متوالی در یک قطر مشخص، یک تا دو متر عرض و طول دلخواه را پوشش می دهند. 
•    ضدزنگ بودن
•    مقاومت و استحکام بالا 
•    از نظر هزینه قرون به صرفه بودن
•    سهولت و سرعت در تولید 
•    سهولت و سرعت در نصب و جا‌به‌جایی

 

آشنایی با تاریخچه سیم خاردار


هر یک از شما عزیزان برای این که اطلاعات کاملی در رابطه با سیم خاردار داشته باشید، بهتر است که با تاریخچه این محصول مفتولی نیز به خوبی آشنا شوید. در واقع، تاریخچه شکل گیری این محصول، مربوط به نیاز انسان ها به نگهداری از دام، ملک و یا تجهیزات و .... می باشد. به عبارتی ساده تر می توانیم بیان کنیم که در طول زمان های مختلف، انسان همواره نیاز داشته تا از دارایی های خود نگهداری و محافظت کند که این کار در زمان های مختلف، با اشیاء متفاوتی صورت می گرفت. در واقع، بشر راهکار های مختلفی را برای برطرف کردن این نیاز به کار گرفته و در نهایت در سال 1867 در ایالات متحده سیم خاردار تولید شده است. به یاد داشته باشید که اولین بار این محصول در سال 1867 به دست شخصی به نام لوسین بی اسمیت( Lucien  ( B.Smith  در ایالات متحده آمریکا ساخته شده است. در آن زمان ابتدا این محصول فقط برای محافظت از دام استفاده می شد و در حال حاضر و با گذشت زمان، از این محصول، برای محافظت از دام، مزرعه و یا منطقه ای با ضریب امنیتی بالا استفاده می کنند.


آشنایی با انواع سیم خاردار


در بخش های پیشین به صورت مختصر اشاره کردیم که سیم خاردار، دارای انواع مختلفی می باشد که از تمامی آن ها برای حفاظت و نگهداری اشیاء دام، مزارع و ... استفاده می کنند. به طور کلی می توانیم خدمت هر یک از شما عزیزان بیان کنیم که سیم خاردار، یک ابزار حفاظتی است که به خاطر داشتن قیمت مناسب و وزن سبُک، طرفداران زیادی را دارا می باشد. به یاد داشته باشید که این محصول به صورت کلی به دو نوع خطی و حلقوی تقسیم می شود که در فرآیند تولید هر دوی آن ها، سیم فولادی با روکش روی (گالوانیزه) استفاده می کنند. علت اصلی استفاده از روکشی با جنس روی، افزایش مقاومت سیم های خاردار در برابر زنگ ‌زدگی و خوردگی است. انواع سیم های خاردار خطی و حلقوی، که طرفداران بسیار زیادی دارند، به شرح زیر می باشند:


آشنایی با سیم خاردار حلقوی


نوعی از سیم های خاردار، نوع حلقوی می باشد که معمولا قطر آن ها 2.5 میلی متر می باشد. برای ساخت این نوع سیم خاردار، همواره از فولاد سخت گالوانیزه و فنر استفاده می کنند. به خاطر استفاده از فنر در ساخت این محصول، مقاومت کششی آن بسیار زیاد می باشد و می توان از آن در اطراف مراکز نظامی و پادگان‌ها و ... به صورت گسترده استفاده کرد. در زمان نصب سیم های خاردار حلقوی، به یاد داشته باشید که می توان هم آن ها را به صورت مستقل و هم به صورت گروهی بر روی فنس نصب کرد. لازم به ذکر است تا بدانید که کیفیت سیم خاردار حلقوی در مقایسه با سیم خاردار خطی بیشتر می باشد. 


آشنایی با سیم خاردار خطی


نوع دیگری از سیم های خاردار، مربوط به نوع خطی است که کاربرد و جنس آن، کاملا با نوع قبلی متفاوت می باشد. در واقع، از سیم خاردار خطی برای مناطق ویژه ‌ای اعم از: باغ، زمین ‌های کشاورزی و زراعی، برای حفاظت از ساختمان ‌های نیمه ‌کاره و ..... استفاده می کنند. در صورتی که نیاز باشد، می توان سیم های خاردار خطی را بر روی دیوار نصب نمود. در رابطه با جنس این نوع سیم خاردار نیز بهتر است تا بدانید که جنس آن از گالوانیزه‌ی گرم است و در زمان ساخت، فاصله‌ی میان خارهای آن را کم قرار می دهند. این محصول، در مقایسه با نوع قبلی ویژگی های منحصر به فردی دارد که تعدادی از اصلی ترین آن ها شامل موارد زیر می باشند: 
•    سیم های خاردار خطی را می توان به راحتی نصب کرد. در واقع، مراحل نصب این نوع سیم های خاردار راحت تر و سریع تر می باشند.  
•    سیم های خاردار خطی انعطاف‌پذیری بسیار بالایی دارند و می توان آن ها را به اشکال مختلف تبدیل کرد. 
•    سیم های خاردار خطی قابلیت استفاده تحت عنوان یک محفظه‌ امنیتی برای محافظت از حیوانات را دارا می باشند. 
به یاد داشته باشید که ویژگی های سیم های خاردار خطی فقط مختص این چند مورد نیستند و ما در این مقاله فقط به تعدادی از اصلی ترین آن ها اشاره کردیم. علاوه بر این، خود این محصولات دارای تعداد متعددی هستند و هر یک کاربرد جداگانه ای دارند. همچنین، هر یک از آن ها از نظر شکل ظاهری، جنس و .... نیز با هم متفاوت می باشند. 

#

شما هنوز وارد نشده اید

شما در حال مشاهده سایت بصورت یک میهمان هستید ، برای ارسال نظر باید وارد شوید

ورود به فروشگاه
نظرات کاربران (0)

اولین نفری باشید که نظر خود را برای این مطلب ثبت میکنید