سیم خاردار به دلیل تنوع کاربری، در انواع مختلفی تولید می شود تا بتواند در شرایط مختلف، عملکرد بهینه ای ارائه دهد. این فراورده فولادی در انواع زیر تولید و در بازار موجود است:

  • سیم خاردار خطی سوزنی
  • سیم خاردار حلقوی سوزنی
  • سیم خاردار خطی تیغی یا تبری
  • سیم خاردار حلقوی تیغی یا تبری

سیم خاردار خطی سوزنی (استاندارد)

سیم خاردار خطی سوزنی یا استاندارد نسخه‌ای اولیه و ساده ترین نوع از سیم‌های خاردار می‌باشد که شامل رشته‌های تابیده از مفتول گالوانیزه با خارهای تیز که در فاصله‌های ثابت در طول آن قرار گرفته اند تولید میشود. به دلیل لایه روی، مفتول گالوانیزه استفاده شده در تولید سیم خاردار خطی، در برابر زنگ‌زدگی مقاومت بالایی داشته و عمر مفید آن افزایش می‌یابد و آن را مناسب برای کاربردهای خارجی می سازد.

قیمت اقتصادی، سادگی پیاده سازی و کیفیت عملکرد بالا سیم خاردار استاندارد، این فراورده را به محصول کاربردی و قابل استفاده در موارد مختلف که نیاز به سطح پایه‌ای از امنیت و محدودیت دارند، فراهم می‌کند. از رایج ترین موارد استفاده این نوع سیم خاردار استاندارد به دلیل سادگی و کارایی بالا، میتوان به موارد زیر اشاره داشت: 

  • حصارهای کشاورزی: برای ایجاد مرزها برای جلوگیری از عبور دام‌ها از محوطه زمین کشاورزی استفاده می‌شود.
  • حصارهای امنیتی: سیم خاردار خطی به عنوان اقدامی امنیتی در اطراف مناطق خاص ساختمانی، تجهیزات صنعتی و مراکز نظامی بکار گرفته می‌شود.
  • مشخص کردن محوطه زمین: می‌توان از آن برای ایمن‌سازی و مرزبندی ملک و زمین استفاده کرد و به عنوان راه‌حلی برای جلوگیری از ورود افراد ناخواسته به داخل فضاها بکار گرفت.
  • حصارهای موقتی: به دلیل آسانی نصب و جدا کردن، برای ایجاد حصارهای موقتی در رویدادها، جشنواره‌ها یا مناطق ساختمانی مناسب است.

سیم خاردار تیغی

سیم خاردار تیغی که با نام سیم خاردار تبری نیز شناخته می‌شود، یکی دیگر از انواع سیم خاردار است که به واسطه لبه‌های تیز عملکرد بالایی در موارد حفاظتی دارد. این نوع سیم خاردار از ورق گالوانیزه تولید می شود. طراحی سیم خاردار تیغی باعث می‌شود که برخوردن یا عبور از آن بسیار مشکل باشد و به عنوان یک عامل موثر در جلوگیری از دسترسی غیرمجاز به محدوده مورد نظر عمل کند. این نوع سیم ابتدا به عنوان ابزاری نظامی برای محدود کردن حرکت نیروهای پیاده‌نظام به وجود آمد و اکنون به طور گسترده‌تری در امور امنیتی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کاربرد اصلی سیم خاردار تیغی یا تبری ارائه امنیت به مناطقی است که نیاز به سطح بالاتری از حفاظت دارند. برخی از کاربردهای معمول عبارتند از:

  • حفاظت اطراف مناطق نظامی، ادارات و ساختمان‌های حساس دولتی
  • کنترل مناطق مرزی کشور
  • مرزبندی مجتمع‌های صنعتی، نیروگاه‌ها و مناطق زیربنایی حیاتی

استحکام، کیفیت ساخت و حفاظت بالا با این فراورده، آن را به گزینه‌ای مناسب برای مکان‌هایی تبدیل می‌کند که نیاز به حداکثر امنیت دارند. با این حال، به دلیل احتمال بروز آسیب، انواع سیم خاردار تیغی به طور معمول در مکان‌هایی با دسترسی کنترل شده و در ارتفاع استفاده می‌شود تا ریسک آسیب برای کارکنان مجاز به حداقل رسانده شود.

سیم خاردار حلقوی

این نوع سیم خاردار به دلیل ساختار حلقوی درصد بالاتری از امنیت را برای مجموعه فراهم می‌کند. سیم خاردار حلقوی، به دو صورت سوزنی و تیغی موجود است. سیم خاردار سوزنی، با یک سیم مفتول سفید با قطر 3 و یک رشته 2 میلیمتری صورت می‌گیرد. سیم 2 میلی متری به عنوان خار در نظر گرفته شده و سیم 3 میلی متری به دور آن پیچانده می‌شود. به این نوع از سیم خاردار حلقوی، سیم خاردار سوزنی می‌گویند. سیم خاردار تبری نوع دیگری از سیم خاردار حلقوی بوده که قطر مفتول آن معمولا 2.5 میلیمتر پرکربن می‌باشد و ورق گالوانیزه پانچ شده، به عنوان تیغ دور آن پرس می‌شود. سیم خاردار حلقوی در دو ابعاد 60 سانت و 90 سانت تولید می‌شود.

#

شما هنوز وارد نشده اید

شما در حال مشاهده سایت بصورت یک میهمان هستید ، برای ارسال نظر باید وارد شوید

ورود به فروشگاه
نظرات کاربران (0)

اولین نفری باشید که نظر خود را برای این مطلب ثبت میکنید