پایه فنس یا تیر حصار، یکی از عناصر اصلی در نصب حصارها و توری‌های حصاری است و از جنس آهن یا گالوانیزه ساخته می‌شود. این پایه‌ها به منظور استحکام و پایداری حصارها و توری‌های حصاری استفاده می‌شوند و در انواع نبشی، قوطی پروفایل و لوله برای نصب توری حصاری به کار می‌روند. تکیه‌گاه توری حصاری و سیم خاردار به وسیله این پایه‌ها تثبیت می‌شوند.

این پایه‌ها از ضخامت متفاوتی برخوردار بوده و به دلیل استفاده از آهن یا گالوانیزه، دارای استحکام و مقاومت بالایی است، پایه فنس مصارف گوناگونی دارند و برای نصب و استفاده از انواع توری فلزی و حصارهای مختلف، از جمله حصارهای باغ، صنعتی، مسکونی و… استفاده می‌شود.

پایه فنس چیست؟ و انواع آن

انواع پایه فنس را می‌توان از نظرهای متفاوتی بررسی کرد. مانند پایه فنس فلزی در دو نوع تک شاخ و جفت شاخ تولید می‌شود. در نوع تک شاخ، هر پایه یک شاخه دارد که به عنوان نقطه تثبیت و حمایت برای حصار عمل می‌کند. در نوع جفت شاخ، دو شاخه در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند که این ساختار به حصار استحکام بیشتری می‌بخشد.

همچنین می‌توان از نظر جنس هم پایه فنس فلزی را تقسیم‌بندی کرد. این پایه‌ها از جنس آهن یا گالوانیزه ساخته می‌شوند و برای تثبیت توری حصار و سیم خاردار به کار می‌روند. در ادامه، به برخی از انواع متداول پایه‌های فنس اشاره خواهیم کرد:

  • پایه فنس نبشی سبک
  • پایه فنس نبشی سنگین
  • پایه فنس لوله گالوانیزه سرد
  • پایه فنس لوله گالوانیزه گرم
  • پایه فنس لوله سیاه رنگ شده
  • پایه فنس لوله سیاه رنگ نشده

۳ نوع پایه فنس که باید بشناسید

در ادامه به توضیح سه نوع اصلی از پایه‌های فنس اشاره می‌شود:

پایه فنس چوبی

این نوع پایه‌ها از چوب ساخته می‌شوند و بیشتر در حالت‌های زیبایی و دکوراتیو برای حصارها یا توری‌های حصاری در محیط‌های مسکونی استفاده می‌شوند.

پایه فنس بتنی

این نوع پایه‌ها از بتن یا سیمان ساخته می‌شوند و به دلیل استحکام بالا و مقاومت در برابر شرایط جوی، معمولا در حصارها و توری‌های حصاری به کار می‌روند.

پایه فنس فلزی

این نوع پایه‌ها از فلز ساخته می‌شوند و به دلیل مقاومت بالا در برابر خوردگی و زنگ‌زدگی، گزینه محبوبی برای حصارها و توری‌های حصاری است. پایه فنس فلزی اگر پوشش گالوانیزه و روکش پی وی سی داشته باشد، طول عمر بیشتری خواهد داشت.

#

شما هنوز وارد نشده اید

شما در حال مشاهده سایت بصورت یک میهمان هستید ، برای ارسال نظر باید وارد شوید

ورود به فروشگاه
نظرات کاربران (0)

اولین نفری باشید که نظر خود را برای این مطلب ثبت میکنید