۱-پایه فنس چوبی

 از اولین پایه‌های ساخته شدن در جهان هستند که بیشتر در کشورهای اروپایی بدلیل دکور زیبایی که دارند، با وجود ایمنی پایین و عمر و دوام محدود چوب، همراه با پوشش گیاهی استفاده می‌شوند. فنس‌های چوبی از درختانی مانند سرو، صنوبر و کاج و چوب قرمز ساخته می‌شوند. این نوع پایه دارای قیمت بالاتری نسبت به پایه‌های آهنی می‌باشد.

۲- پایه فنس بتنی

 از بتن ساخته می‌شود و وزن آن از بقیه پایه‌ها سنگین‌تر است. این امر باعث شده که پایه‌ فنس‌های بتنی غیر قابل دزدیدن باشد. در پایه بتنی از ۳ شاخه میلگرد در داخل بتن استفاده می‌کنند. این پایه‌ها در شرایط آب و هوایی مختلف بسیار مقاوم است.

از پایه‌های بتنی در محصور کردن باغ‌ها، به خصوص باغ‌های انگور و کیوی استفاده می‌کنند. در باغ انگور می‌توان با رد کردن سیم مفتول یا میلگرد از سوراخ‌های پایه‌های بتنی، پایه‌های محکمی برای سوار کردن انگور ساخت.

پایه‌های بتنی نسبت به پایه‌های فلزی در مناطق مرطوب مقاومت بیشتری دارند و زنگ نمی‌زنند اما پایه‌های فلزی به مرور زمان در آب و هوای مرطوب دچار زنگ زدگی می‌شوند.

۳-پایه فنس فلزی

 از گالوانیزه و یا لوله‌های داربستی سیاه ساخته می‌شوند که می‌توانند به صورت نبشی و پروفیل و یا قوطی هم باشند. این پایه‌ها به دو صورت تک شاخ و جفتی ساخته می‌شوند.

فنس‌های گالوانیزه مقاومت بیشتری دارند و ضد زنگ زدگی و خوردگی هستند و اگر روکش پی وی سی داشته باشند، طول عمرشان بالاتر هم می‌رود. ولی فنس‌های مفتول سیاه در برابر گرما مقاومت کمتری دارند.

#

شما هنوز وارد نشده اید

شما در حال مشاهده سایت بصورت یک میهمان هستید ، برای ارسال نظر باید وارد شوید

ورود به فروشگاه
نظرات کاربران (0)

اولین نفری باشید که نظر خود را برای این مطلب ثبت میکنید