توری حصاری چیست؟

 توری فنس یا حصاری  به نوعی از توری هایی اطلاق می شوند که به صورت قلاب مانند در هم بافته شده اند. انواع محصولات توری  فنس همانند توری مرغی از پر مصرف ترین و پر کاربرد ترین نوع  توری مفتولی  در ساخت و سازها می باشد. این توری ها بیشتر در جدا سازس جنگل ها و باغ ها و محوطه سازی و در کشاورزی و همچنین در دامپروری استفاده می شود.

تور های حصاری بر اساس ویژگی ها و مشخصاتی مانند چشمه، ضخامت مفتول، نوع مفتول گالوانیزه و سرد و مفتول سیاه در انواع مختلفی تولید می شوند.

یکی از انواع توری فنس کشی  توری حصاری با روکش PVC است. قیمت این نوع توری بر اساس مشخصات فنی آن بستگس دارد. بر اساس ضخامت مفتول و نوع گالوانیزه سرد و گرم و سیاه و اندازه چشمه های آن قیمت گذاری می شود.

قبل از خرید توری حصاری شما حتما باید به مشخصات فنی آن را بدانید. و نوع کاربرد آن و در چه محلی قصد نصب آن را دارید. با در نظر گرفتن مشخصات فنی توری می توانید در هزینه های خود صرفه جویی کنید. و توری را خرید کنید که کاراریی لازم را داشته باشد. برای خرید توری می توانید به شرکت اندیشه پارسیان توری تماس بگیرید و همچنین می توانید از مشاوره رایگان استفاده نمایید.

مشخصات فنی توری حصاری

مشخصات فنی توری که قبلاً گفته شد، این توری به صورت رول و با انواع مفتول ها ی گرم سرد و سیاه و با ضخامت مفتول های مختلف تولید می شود. و به بازار فروش عرضه می شوند.  مهمترین و اساسی ترین ویژی توری حصاری بر اساس جنس و یا نوع مفتولی است. که در بافت توری استفاده می شود. که انواع مفتولی ها استفاده در توری عبارتند از:

مفتول سیاه، سیم یا مفتول گالوانیزه گرم و سرد و مفتول گالوانیزه گرم و یا سیاه با پوشش و یا روکش مواد PVC است. انواع این توری با روگش PVC در انواع ضخامت مفتول و شبکه توری تولید می شود.

توری های گالوانیزه گرم و سرد و مفتول سیاه پرکاربرد ترین و پرفروش ترین نوع محصول توری حصاری است. قیمت آنها ارزان و در انواع ضخامت ها و چشمه های متفاوتی دارد.  این توری ها با ضخامت  مفتول های 2، 2.2، 2.8، 3 میلی متر و با چشمه های اندازه 5.7، 6.7، 7.7 از محصولات این توری است.

توری گالوانیزه گرم در هر نوع آب و هوای گرم و خشک و رطوبت و همچنین در برابر حیوانات غیر اهلی مقاومت بالایی دارد. و در همه مناطق کشور قابل نصب و استفاده می باشد. مفتول هایی که روکش pvc  دارند قیمت آنها بیشتر است و کمی مقاومت تر و عمر طولانی دارند. انواع توری های فنس و یا حصاری  از نظر کاربرد و قیمت متفاوت می باشند.

ویژگی های کلیدی توری حصاری

توری فنس  با انواع مفتول سیاه و گالوانیزه تولید می شوند. مهمترین ویژگی توری حصاری عمر طولانی آن و انعطاف زیاد در پیچ و خم ها و همچنین در فشرار ها و ضربه ها بسیار مقاوم است.

توری حصاری با مفتول سیاه

محصولاتی که با مفتول سیاه  تولید می شوند، زیاد در برابر رطوبت و و زنگ زدگی مقاومت ندارند. برای همین در مناطق مرطوب نمی توان از این طوری استفاده نمود. و بهتر است بیشتر در مناطقی که خشک و گرم است استفاده نمود. البته برای اینکه کمی مقاومت آن  در برابر رطوبت کم  بالابرود می تواند آن را با اسپری رنگ کمی مقاوم نمود. برای مشاوره  می توانید با شرکت اندیشه عایق تماس گرفته و از مشاوره رایگان استفاده نمود.

توری حصاری با مفتول گالوانیزه گرم

قیمت توری حصاری  گالوانیزه گرم  به دلیل مقاومت در برابر نم و رطوبت بیشتر از مفتول سیاه است. و حدواً 45 سال عمر می کند.  مفتول های گرم گالوانیزه در برابر زنگ خوردگی و فرسودگی  و گرما و آتش مقاومت بالایی دارد. این توری نسبت به توری با مفتول سیاه زیبا تر و براق تر است . همچنین قابل شستشو و قابل رنگ آمیزی  می باشد.

برای تولید توری ها گالوانیزه گرم از مفتول های ضخامت 2 الی 3 میلی متر استفاده می شود. اندازه چشمه های این محصول حدوا5.7، 6.7، 7.7 سانتی متر می باشد. هر مقدار که چشمه های توری کوچک باشد مقاومت زیادی در برابر ضربه های احتمالی و از ورود و خروج حیوانات جلوگیری می کند.

توری حصاری با مفتول گالوانیزه با روکش pvc

این توری با ماشین آلات و به صورت دستی نیز بافته می شود. که می توان آن را به صورت های متفاوتی مانند دوسر قلاب و دوسر پیچ و یک قلاب و یک سر پیچ تولید نمود. که معمولاً از فولاد های  و گالوانیزه سرد تولید می شود. عمر زیادی دارند. قیمت پایینی دارند. در واقع یک پوشش پلاستیگی بر روی آنها می آید که در برابر رطوبت نیز مقاوم می باشد.

روکش pvc مفتول را کاملاً می پوشاند. و علاوه بر زیبایی به ماندگاری توری با طول عمر زیاد کمک می کند . و به شکل قلاب دار و خار دار تولید می شود. این توری روکش دارد سه محصول مجزا دارد که عبارتند از:

  • یک‌طرف خاردار
  • یک‌طرف قلاب
  • هر دو سمت قلاب و  خاردار

خرید توری حصاری

در خرید توری کاملاً دقت کنید. نوع مفتول و چشمه و همچنین ضخامت مفتول به طول عمر آن می افزاید. و همچنین به نوع کاربرد آن از فروشنده مشاوره بگیرید. در موقع خرید حتما از فروشنده فاکتور گرفته و نوع محصولی را که قصد دراید خرید کنید را در داخل فاکتور قید شود. چند عامل مهم در هنگام خرید نوع مفتول گالوانیزه و یا سیاه و وزن توری یکی از مهمترین عوامل در هنگام خرید است.

کاربرد توری حصاری

  1. راه آهن
  2. فرودگاه ها
  3. پارکینگ ها
  4. صنعتی و نظامی
  5. زمین های ورزشی
  6. ترمینال  اتوبوس ها
  7. صنعت کشاورزی و دامداری
  8. کار گاه های عمرانی و ساختمانی
  9. ساخت قفس برای حیوانتن بزرگ و وحشی و اهلی

مزایای  توری حصاری

  1.  بازیافت می شود.
  2. هزینه تولید آن پایین است.
  3. قابل رنگ آمیزی می باشد.
  4. به راحتی حمل و نقل می شود.
  5. جای زیادی را اشغال نمی کند.
  6. مقاومت و طول عمر زیادی دارد.
  7. قوی تر از توری مرغی و می باشد.
  8. اتصال آن راحت و بدون ماشین آلات است.
  9. سازگاری زیادی در انواع آب و هوا ها دارد.
  10. نسبت به دیوار سبک و مقرون به صرفه می باشد.
  11. می توان آن را جمع و در مکانی دیگر استفاده نمود.
  12. در مقابل کشش مقاومت خوبی از خود نشان می دهد.

تفاوت توری حصاری با توری فرنگی

توری حصاری از مقاومت فیزکی و مکانیکی بیشتری بر خوردار است. و دلیل آن مفتول قویتری برای بافت آن استفاده می شود. مفتول ها مانند یک قلاب در هم هستند و کاملا همدیگر را نگه داشته اند.  مقاومت کششی آن نسبت به توری فرنگی قویر است. در هر نوع آب و هوایی قابل استفاده می باشد. قابل رنگ آمیزی است. و میتوان آن را با پوشش PVC روکش نمود.

توری فرنگی از مفتول های ظریف تری تولید می شود و مانند توری فنس از قدرت فیزیکی و کششی کمتری دارد. در هر نوع آب و هوایی نمی توان از آن استفاده نمود. و طول عمر آن کمتر است. بافت توری فرنکی مفتول ها در هم پیچ می شوند. و تابیده شدن مفتول کمی از مقاومت توری می کاهد. در مقابل حیوانات وحشی مقاومت چندانی دارد.

چگونه توری حصاری را نصب کنیم؟

برای نصب توری حصاری ابتدا باید پایه ها را نصب کنیم که اغلب فلزی و یا از ستون های سیمانی استفاده می شود. اگر از پایه های فلزی مانند لوله استفاده می کنید. ابتدا لوله ها را به یک اندازه برش دهید. دقت کنید که باید 50 سانت لوله یا هر ستونی که برای نصب توری حصاری استفاده می کنید باید 50 سانت آن در زیر زمین فرو برود.

زیر پایه های ستون ها باید از سیمان استفاده نمایید تا پایه ها سفت و محکم شوند بعد از سقف شدن پایه ها می توانید توری را نصب کنید. ابتدا توری را از یک طرف مسیر شروع به نصب کنید .توجه داشته باشد که بعد از اتمام اولین رول توری برای اتصال توری به سر دیگر آن باید از ستون استفاده کنید. پس ستون ها را طوری قرار دهید که بتوانید انتهای آن را به ستون وصل کنید .

اگر این کار را نتوانید انجام دهید باید انتهای توری اول را با مفتول به ابتدای توری دوم با مفتول ضخیم  متصل و یا وصل کنید. مفتول که قار است دو توری را به هم متصل کند، باید کم نرم باشد. و به دور مفتول های توری بچرخد که اغلب از مفتول آرماتور بندی نرم استفاده می شود. و یا با سیم 2 میل گالوانیزه انجام می شود. برای متصل کردن و دوخت مانند بستن بند کفش استفاده نمایید. به حالت ضرب دری که بسیار مقاوم است .

قیمت توری حصاری

کلاً قیمت توری ها به طور خلاصه   به چند عوامل بستگی دارد.

  1. وزن توری.
  2. طول توری.
  3. عرض توری.
  4. چشمه توری.
  5. ضخامت مفتول
  6. نوع روکش PVC
  7. نوع مفتول گرم و سرد.

قیمت توری همان طور که در بالا اشاره کردیم بستگی به این موارد دارد. و نکته آخر اینکه در خرید توری و قیمت گرفتن هواستان باشد که باید از فروشگاه فاکتور نوع کالا را بگیرید. قیمت توری مرغی به مقدار زیاد می توانید از تخفیف ویژه ای بر خوردارد باشید.

نحوه تولید توری حصاری

تولید این نوع توری بسار آسان است. ابتدا مفتول ها به طور مار پیچ با دستگاه های توری بافی خم می شود. و طی خمکاری با مفتول هایی که قبلا  حالا مارپیچ در آمده اند در هم دیگر قلاب می شوند. این عمل قلاب مانند باعث استحکام توری  حصاری می شود و در کشش و فشار مقاومت بالایی داد.

#

شما هنوز وارد نشده اید

شما در حال مشاهده سایت بصورت یک میهمان هستید ، برای ارسال نظر باید وارد شوید

ورود به فروشگاه
نظرات کاربران (0)

اولین نفری باشید که نظر خود را برای این مطلب ثبت میکنید