تیرچه فلزی که به آن تیرچه کرومیت نیز گفته می‌شود، یکی دیگر از انواع تیرچه می‌باشد که در ساخت آن از ورق فولادی و نبشی استفاده شده است. در این مدل تیرچه بر خلاف تیرچه بتنی، از ورق فولادی به جای دو میلگرد و بتن در بال پایینی استفاده شده است و از نبشی به جای میلگرد بهره برده شده است.

اگر از نزدیک به این تیرچه نگاه کنید، خواهید دید از نظر ساختاری به سه قیمت تحتانی، میانی و فوقانی تقسیم می‌گردد. در قسمت پایینی و یا تحتانی آن ورق فولاد و در قسمت بالایی و یا فوقانی یک ورق نبشی قرار دارد که توسط میلگرد‌های به صورت زیگزاگ به یکدیگر متصل شده‌اند. از این رو با توجه به ساختاری که این تیرچه دارد، در صنعت ساختمان‌سازی از توجه ویژه‌ای برخوردار است و به صورت‌های مختلفی تولید می‌گردد. همچنین با توجه به ایستا بودن تیرچه کرومیت، نیاز به شمع‌بندی وجود ندارد، در نتیجه به مراحل اجرا سرعت می‌بخشد.

کاربرد تیرچه فلزی

تیرچه کرومیت به خاطر ساختاری که دارد از استقامت بالایی برخوردار هستند، از این رو می‌توان از آن‌ها در ساخت سقف‌های تیرچه کرومیت و در کل در ساختمان‌هایی با اسکلت فلزی استفاده نمود.

اگر هنوز در استفاده از تیرچه کرومیت در سازه خود دچار تردید هستید و نمی دانید باید از کدام نوع تیرچه استفاده کنید، پیشنهاد می کنیم مقاله زیر را به دقت مطالعه نماید.

#

شما هنوز وارد نشده اید

شما در حال مشاهده سایت بصورت یک میهمان هستید ، برای ارسال نظر باید وارد شوید

ورود به فروشگاه
نظرات کاربران (0)

اولین نفری باشید که نظر خود را برای این مطلب ثبت میکنید