انواع پایه فنس

پایه فنس یکی از پرکاربردترین ابزارها برای حصار کشی با استفاده از توری حصاری، سیم خاردار است. این پایه ها و تجهیزات آن‌ها انواع مختلفی دارند و مطابق نوع نیاز از آن‌ها استفاده می‌شود. از انواع آن می‌توان به قوطی، نبشی، لوله و پروفیل وغیره اشاره نمود. این پایه ها برخی از جنس آهن و برخی نیز از گالوانیزه تولید می‌شوند. مقاومت نوع دوم در رطوبت بالا سبب شده تا آن‌ها بیشتر مورداستفاده قرار گیرند. پایه حصار بر اساس نوع کاربرد در کارخانه های مختلف به شکل های خاصی طراحی می‌شوند.

از آن جهت که عمر مفید این محصولاتاز اهمیت ویژه ای برخوردار است، میبایست مواد اولیه از مرغوب‌‌ترین لوله ها انتخاب شود. این تجهیزات به شکل دو شاخه و نیز تک شاخه ساخته می شوند. به جهت راحتی که بتوان سیم های خاردار را بر روی این شاخ ها نصب نمود، لازم است تا روی آن‌ها سوراخ هایی از قبل تعبیه شده باشد. هنگام تولید بر روی جفت شاخ ها ۶ سوراخ زده می‌شود. به طور معمول عمق این سوراخ ها شش میلی متری می‌باشد. برای این که از ورود آب به داخل پایه ها و زنگ زدگی آن ها پیشگیری شود، انتهای آن‌ها را جوش داده و مسدود می‌نمایند.

انواع دسته بندی های فنس

  • پایه فنس نبشی سبک
  • پایه فنس نبشی سنگین
  • پایه فنس لوله گالوانیزه گرم
  • پایه فنس لوله گالوانیزه سرد
  • پایه فنس لوله سیاه رنگ شده
  • پایه فنس لوله سیاه رنگ نشده

انواع سایز پایه فنس

پایه فنس در سایز‌های ۴ یا ۱ و ۱/۴ ، ۵ یا ۱ و ۱/۲ اینچ ، ۶ یا ۲ اینچ ساخته می‌شوند. ارتفاع این تجهیزات بین یک و نیم تا سه متریعنی در اندازه های ۱.۵ ، ۲ ، ۲.۵ ، ۳ متر قابل تغییر است.

روش نصب پایه حصار

ابتدا میبایست با مشخص نمودن مرزهای زمین و اندازه گیری محیط آن، محل دقیق و تعداد پایه فنس های مورد نیاز را مشخص کرد. بهطور معمول فاصله پایه حصاری ها از هم ۲ الی ۳ متر تعیین می‌شود. پس از آن مطابق کاربرد و محل مورد استفاده و قیمت، نوع فنسو پایه فنس مورد نیاز مشخص می‌شود.

جهت نصب نمودن پایه فنس‌ها محل آن­ها را حفر نموده و آن‌ها را در مرکز چاله ها قرار داده و بتن ریزی صورت می‌گیرد. سپس شیب بتنریزی باید طوری تعیین شود که آب در محل پایه حصاری جمع نشود و در صورت استفاده از لوله و یا قوطی به عنوان پایه حصار، سر آنرا توسط گپ و یا عدسی فلزی مسدود نموده تا از ورود آب به آن پیشگیری شود.

#

شما هنوز وارد نشده اید

شما در حال مشاهده سایت بصورت یک میهمان هستید ، برای ارسال نظر باید وارد شوید

ورود به فروشگاه
نظرات کاربران (0)

اولین نفری باشید که نظر خود را برای این مطلب ثبت میکنید