فرایند ساخت و تولید سیم آرماتور بندی

سیم ارماتور بندی در حقیقت از فولاد ساخته و تولید می شود. و فولاد از سنگ اهن کربن دار ساخته و تولید تولید می شود. همانطور که میدانیم فولاد از الیاژ های بسیار مختلفی تولید می شود، به همین علت الیاژ های بسیار زیادی نیز در سیم ارماتور بندی نیز هست.

سیم ارماتور بندی دارای دو خانواده بوده است یکی از آنها فابریکی و دیگری تسمه ای بوده است. در ساخت و تولید سیم ارماتور بندی فابریک ان را توسط ماشین های به روز دچار کشیدگی می کنند.
به منظور کشش کاری نیاز به میلگرد سایز 6/5 بوده است، اما زمانی که این میلگرد داخل ماشین می رود به میلگرد سایز 4/5 تبدیل می شود و طی مراحلی که در بالا گفته شد به میگلرد سایز 1/5 تبدیل می شود، اگر بخواهیم بگوییم می توانیم بگوییم که در 3 فرایند سیم ارماتور بندی ساخته و تولید می شود.

پروسه ای که باعث می گردد سیم ارماتور بندی ساخته و تولید شود نورد گرم نام دارد.

در ساخت و تولید سیم ارماتور بندی تسمه ای باید بگوییم که از ضایعات آهن الات و ورق های فولادی بسیار متفاوتی استفاده می شود.
در ساخت و تولید سیم ارماتور بندی از تسمه هایی که توسط نورد گرم ساخته و تولید شده اند استفاده می شود.
درمورد قیمت اختلاف زیادی در میان نوع تسمه ای و مدل فابریک وجود دارد. مدل فابریکی استحکام و مقاومت بیشتری نسب به مدل تسمه ای دارد اما از نظر قیمت، قیمتی نسبتا بالاتری دارد.

از نظر سایز و اندازه سیم ارماتور بندی چیست؟

سیم آرماتور بندی را از نظر سایز و ضخامت مفتول به مدل های مختلفی تقسیم‌بندی می‌کنند که هر کدام از کاربری های مختلفی برخوردار هستند. به‌طور کلی سیم‌های آرماتور بندی در ابعاد 1.2 تا 1.7 میلی‌متر، 2 تا 2.5 میلی‌متر، 3 تا 5 میلی‌متر موجود بوده اند که در وزن‌هایی در حدود 14 تا 50 کیلوگرم ساخته و به بازار مصرف عرضه شده‌اند.

از نظر ساخت و مراحل تولید سیم ارماتور بندی چیست؟

همانطور که گفتیم؛ سیم آرماتور بندی به لحاظ ساخت نیز از مدل های متفاوتی برخوردار بوده است، چینی و ایرانی که هر کدام نیز مدل های مختلفی دارند.

سیم آرماتور بندی از نوع چینی: سیم آرماتور بندی چینی در طی فرآیند ساخت وتولید با توان حرارتی بسیاری مواجه بوده‌است، به همین دلیل نسبت به مدل ایرانی؛ یکنواخت‌تر، یکدست‌تر و نرم‌تر بوده اند و همچنین از نظر قیمت هم کمی گران‌ تر هستند. سیم‌های آرماتور بندی چینی در بازار ایران کمیاب‌تر بوده اند.

سیم آرماتور بندی از نوع ایرانی: سیم آرماتور بندی از نوع ایرانی در دو نوع فابریکی و  مدل غیر فابریک ساخته و تولید و در بازار عرضه شده‌اند.

در ساخت و تولید مدل فابریک، میلگرد سایز 6  و در ساخت و تولید مدل غیر فابریکی از تسمه‌های فلزی استفاده شده‌است.

#

شما هنوز وارد نشده اید

شما در حال مشاهده سایت بصورت یک میهمان هستید ، برای ارسال نظر باید وارد شوید

ورود به فروشگاه
نظرات کاربران (0)

اولین نفری باشید که نظر خود را برای این مطلب ثبت میکنید