سیم مفتول سیاه به خاطر اینکه کاربرد اصلی آن برای آرماتور بندی است به نام سیم آرماتور بندی معروف شده است .این مفتول طی عملیات آنیل شدن خواص شمیایی اش تغییر نکرده اما خواص مکانیکی آن تغییر پیدا کرده و نسبت به مفتول های سخت صنعتی بسیار نرم و انعطاف پذیرتر می باشد .سیم مفتول سیاه درسایز های ۱.۲ تا ۵ میلی متر تولید و در بازار عرضه می شود .

سایز سیم مفتول یعنی قطر و ضخامت آن که از ۱.۲ میلی متر یا ۵ میلی متر می باشد و هر سایز آن کاربرد خاص خود را دارد .برای آرماتوربندی از سیم مفتول سیاه سایز ۱.۵ استفاده می شود .قیمت سیم بر قیمت آرماتور بندی ۱۴۰۲ تاثیر جزئی دارد. سیم مفتول ها به دو صورت تسمه ای و فابریک تولید و به شکل کلاف بسته بندی می شوند .هر کلاف در هر سایز وزن و طول متفاوتی دارد که در ادامه بررسی می کنیم .میلگرد ها هم در دو نوع شاخه و کلاف تولید میشوند که میلگرد کلاف سایز های محدودی دارد.

وزن هر کلاف سیم آرماتور بندی

هر کلاف سیم آرماتور بندی با توجه به اینکه سایز و قطر سیم ها چقدر باشد وزن و ابعاد متفاوتی دارد .قطر کلاف ها بسته به سایز از ۲۵ تا ۶۰ سانتی متر می باشد .

وزن هر کلاف سیم آرماتوربندی بسته به اینکه چه سایزی است از حدود ۲۵ تا ۵۰۰ کیلو گرم می تواند باشد .وزن هر کلاف سیم آرماتوربندی ۱.۵ فابریک سلفون دار حدود ۲۰ تا ۲۵ کیلوگرم می باشد .و وزن هر کلاف سیم آرماتور بندی تسمه ای ۱.۵ حدود ۲۵ الی ۳۵ کیلو گرم می باشد .در ادامه جدول وزن سیم مفتول سیاه در سایز های مختلف را می بینید .

وزن هر متر سیم مفتول سیاه

هر سایز سیم مفتول سیاه وزن مشخصی برای خود دارد. البته وزن کلاف ها نسبت به سایز متغییر است اما وزن ۱ متر سیم مفتول سیاه در هر سایزی به طور تقریبی مشخص است .

هر کیلو سیم آرماتور بندی چند متر است ؟

سیم آرماتور بندی منظور سیم مفتول سیاه سایز ۱.۵ می باشد که برای بستن آرماتورها استفاده می شود .سیم مفتول سیاه سایز ۲.۵ نیز برای قالب بندی استفاده شده و به سیم قالب بندی معروف است .

هر کلاف سیم آرماتور بندی سایز ۱.۵ وزنی حدود ۲۰ تا ۲۵ کیلو گرم دارد و هر متر مفتول سیاه آرماتوربندی حدود ۱۴ گرم وزن دارد .با حساب هر کیلو سیم آرماتور بندی حدود ۷۱ متر می باشد و هر کلاف سیم آرماتور بندی که وزن آن را ۲۳ کیلو گرم در نظر بگیریم حدود ۱.۶۴۵ متر می باشد .این محاسبات برای سیم مفتول سیاه سایز ۱.۵ می باشد .

هر کیلو سیم قالب بندی چند متر است ؟

سیم قالب بندی سیم مفتول سیاه سایز ۲.۵ می باشد و هر کلاف آن حدود ۲۵ تا ۳۵ کیلو گرم می باشد .وزن هر ۱ متر سیم مفتول ۲.۵ قالب بندی حدود ۳۹ گرم می باشد. و در نتیجه هر کیلو سیم قالب بندی سایز ۲.۵ حدود ۲۵ متر می باشد . هر کلاف سیم قالب بندی ۲.۵ که وزن آن را  ۳۰ کیلو در نظر بگیریم حدود ۷۶۰ متر می باشد .وزن هر متر سیم مفتول سیاه ۲ میلی متر حدود ۲۵ گرم می باشد و هر کیلوی آن حدود ۴۰ متر است .

#

شما هنوز وارد نشده اید

شما در حال مشاهده سایت بصورت یک میهمان هستید ، برای ارسال نظر باید وارد شوید

ورود به فروشگاه
نظرات کاربران (0)

اولین نفری باشید که نظر خود را برای این مطلب ثبت میکنید