سیم خاردار نوعی حصار فلزی روی دیوار یا دور باغ است که به دو صورت سوزنی و تبری یا تیغی تولید می‌شود. سیم خاردار سوزنی و سیم‌خار دار تبری در انواع کلاف حلقوی و خطی عرضه می‌گردند. سیم خاردار اسرائیلی نام دیگر محصول تیغی یا تبری است. قیمت سیم خاردار حلقوی و خطی به نوع سیم مفتول(گالوانیزه یا سیاه)، شکل و وزن آن بستگی دارد. در ایران خرید سیم خاردار تیغی و سوزنی به صورت کلاف حلقوی رایج‌تر است.

انواع سیم خاردار

سیم خاردار دور باغ و روی دیوار در دو نوع حلقوی و خطی تولید می‌شوند و در بازار وجود دارند. نوع خطی و حلقوی سیم خاردار از مفتول گالوانیزه گرم، تولید می‌شود و نوع خطی آن به وسیله مفتول‌های تیز و برنده به صورت خاردار در می‌آید و سیم خاردار حلقوی نیز به دو صورت معمولی و تیغی(تبری) ساخته می‌شود.

سیم خاردار حلقوی سوزنی و تبری

این نوع سیم خاردار بصورت حلقه‌هایی است که می‌تواند در هر دو نوع سوزنی و تیغی تولید شود. سیم خاردار حلقوی سوزنی و اسرائیلی از نظر تامین امنیت بسیار بهتر از نوع خطی عمل می‌کنند. از آنجاییکه طول مسیر قابل پوشش سیم تیغدار حلقوی کمتر از نوع خطی آن است قیمت سیم خاردار اسرائیلی حلقوی در مقایسه با نوع خطی گرانتر خواهد بود.

سیم خاردار خطی

این نوع سیم خاردار بصورت خط صاف و موازی نصب میگردد. این نوع سیم خاردار برای دور باغ و زمین کشاورزی و سایر محوطه‌هایی که است که نیاز به حصار دارند ولی از اهمیت بالایی برخوردار نیستند.

سیم خاردار خطی چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

مفتول گالوانیزه گرم که در ساخت سیم خاردار خطی استفاده می‌شود، به عنوان ارزان ترین نوع مفتول باعث می‌شود استفاده از این نوع سیم خاردار مقرون به‌صرفه باشد.
سیم خاردار خطی، در عین برخورداری از مقاومت بالا در برابر سرما و گرما و رطوبت و آب، از زنگ زدگی و خوردگی مصون می‌ماند و به همین خاطر بهترین گزینه برای حصارکشی امنیتی با قیمت پایین محسوب می‌شود. این سیم‌ها از دو رشته مفتول ساخته شده‌اند که به دور یک محور پیچ می‌خورند.

از این نوع سیم خاردار بیشتر برای حفاظت محوطه کارخانه‌ها، مراکز نظامی و فرودگاه ها و .... استفاده می‌شود، سیم خطی، به راحتی باز و بسته می‌شود، دوام و ماندگاری بالایی دارد، بسیار انعطاف پذیر بوده و مانع از عبور حیوانات می‌شود، نصب آن در انواع زمین‌ها آسان است، این سیم‌ها وزن بسیار کمی دارند و پس حمل و نقل آن‌ها به راحتی انجام می‌شود.

قطر سیم خطی، حدود 100 سانتی‌متر است و از فولاد سخت ساخته شده و سپس تحت فرآیند گالوانیزاسیون گرم قرار گرفته‌اند. این سیم‌ها با ضخامت‌های مختلف در دسترس قرار دارند.

انواع سیم خاردار حلقوی

سیم خاردار حلقوی از یک رشته فولاد سخت فنری درست شده است، مقاومت بسیار بالایی دارد و خواص کشسانی آن بسیار زیاد است و در نتیجه از کیفیت بهتری برخوردار بوده و طی فرآیند گالوانیزاسیون گرم ایجاد می‌شود.
سیم خاردار حلقوی در دو نوع تولید و قیمت‌گذاری می شوند:

  • سیم خاردار حلقوی با خار سیمی
  • سیم خاردار حلقوی تبری یا لیزری

نوع سیم خارداری حلقوی با خار سیمی، شامل یک محور از جنس مفتول گالوانیزه است که دو رشته خار مفتولی گالوانیزه دور آن پیچیده شده است و از امنیت بسیار بالایی برخوردار بوده و در پادگان‌ها و مراکز نظامی و امنیتی استفاده می‌شود.
سیم خاردار حلقوی تبری، بالاترین درجه مقاومت و کیفیت را نسبت به سایر انواع سیم خاردار دارد و کارایی و قدرت و مقاومت بالای آن باعث شده است که از قیمت بیشتری نیز برخوردار باشد. این نوع سیم خاردار حلقوی از مفتول گالوانیزه گرم تولید و در برابر رطوبت مقاوم است و در برابر فشارهای فیزیکی نیز تاب‌آوری بسیار بالایی دارد و مسافتی حدود 9 تا 13 متر را تحت پوشش قرار می‌دهد و برای کارخانجات و مناطق نظامی و پادگان‌ها کاربرد دارد.

معمولا این سیم خاردارها را در قسمت های بالایی دیوار و یا بالای فنس به کار می‌برند تا امنیت نسبی را ایجاد کنند، فنس به دلیل چشمه‌ای بودن امکان بالا رفتن را برای افراد ایجاد می‌کند اما با نصب سیم خاردار می‌توانید این مشکل را به آسانی حل نمایید.

سیم خاردار چیست و چگونه ساخته شد؟

سیم خاردار، سیم حصار معمولاً شامل دو سیم طولی است که به هم تابیده و کابل را تشکیل می‌دهند و در فواصل زمانی معین سیم‌های خاردار سیم یا کابل سیم یا کابل سیم پیچیده می‌شوند انواع سیم‌های خاردار بسیار زیاد است‌، کابل‌ها یک یا دو، گرد، نیمه‌گرد یا تخت هستند و دارای دامنه سنج هستند کابل دوتایی پیچ خورده استحکام بیشتری را ایجاد می‌کند و اجازه انقباض و انبساط بدون شکستگی را می‌دهد.

میله‌ها به منظور تأمین نقاط واضح‌تر، به صورت مورب بریده می‌شوند، آنها ممکن است از یک یا دو قطعه(دو یا چهار نقطه) تشکیل شده و به طور کلی در فواصل 4 تا 5 اینچ(10 تا 13 سانتی متر) از یکدیگر فاصله داشته باشند.

جنس سیم خاردار گالوانیزه

سیم فولادی روکش‌دار سیم فولادی گالوانیزه گسترده‌ترین سیم فولادی در طول تولید سیم‌خاردار است که نوع تجاری این محصول، نوع کلاس 1 و کلاس 3 است یا این که به عنوان سیم فولادی گالوانیزه برقی و سیم فولاد گالوانیزه داغ نیز شناخته می‌شود.
سیم فولادی با آلیاژ روی و آلومینیومپوشش داده می‌شود. سیم خاردار با روی، آلیاژ آلومینیوم 5 یا 10 درصد و سیم فولادی بد فلزی موجود است که به سیم گالفان نیز معروف است. سیم فولادی با روکش پلیمر سیم فولادی روی یا سیم فولادی روی - آلومینیوم با پوشش PVC ،PE یا سایر پوشش‌های پلیمری آلی.

سیم فولادی ضد زنگ

یکی دیگر از محصولاتی که به عنوان، حصار و فنس مورد استفاده قرار می‌گیرد، فنس حصاری می‌باشد که از این محصول هم برای ایجاد محدودیت و جلوگیری از ورود افراد و حیوانات استفاده می‌شود. قیمت توری فنس وابسته به قیمت روز آهن و کلاف است و بهتر است به صورت روزانه و لحظه‌ای بررسی شود.
از دیگر محصولات گروه تولیدی پارسیان توری میتوان توری مش اشاره کرد که دارای بهترین قیمت و بهترین کیفیت ضمانت خرید مشتریان گرامی می‌باشد. همچنین برای گرفتن قیمت روز هر محصول می‌توانید به صفحه هر محصول مراجعه نمایید.

 

 
 
 
 
 

تفاوت سیم خاردار سوزنی و تبری

سیم خاردارهای سوزنی و تبری(اسرائیلی) دو نوع از محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین محصولات محافظتی می‌باشند که در اینجا می‌خواهیم تفاوت آن‌ها و ‎قیمت هر کدام را برای شما توضیح دهیم.

سیم خاردار، سیم محافظتی فولادی می‌باشد که لبه‌های برنده دارد و از آن به عنوان فنس‌های ارزان قیمت و یا بالای دیوار برای اطراف مناطق حفاظت شده مورد استفاده قرار میگیرد.

سیم خاردار سوزنی، نوعی از سیم خاردار گالوانیزه است از 4 رشته سیم مفتول ساخته شده است برای تولید سیم خاردار از سیم مفتول گالوانیزه استفاده می‌شود دو رشته از این سیم‌ها به دورهم تابیده می‌شود و در ادامه دو رشته دیگر به دور آن دو رشته مستقیم تابیده می‌شود و 4 نقطه تیز و برنده به وجود می‌آید گاهی به جای دو رشته یک رشته تابیده می‌شود.

سیم خاردارهای تبری و سوزنی حلقوی به صورت کلاف و یا توپی بسته‌بندی و تولید می‌شوند وزن هر کلاف آن‌ها بین 20 تا 25 کیلوگرم است از تفاوت سیم خاردار سوزنی و سیم خاردار تبری می‌توان به مدرن بودن سیم خاردار تبری نسبت به سیم خاردار سوزنی اشاره کرد.
برای خرید و استعلام قیمت هر کلاف، هر متر و یا هر کیلو سیم خاردار از طریق جدول لیست قیمت در بالای صفحه و تماس با کارشناسان فروش پارسیان توری به عنوان کارخانه تولیدکننده اقدام نمایید.

#

شما هنوز وارد نشده اید

شما در حال مشاهده سایت بصورت یک میهمان هستید ، برای ارسال نظر باید وارد شوید

ورود به فروشگاه
نظرات کاربران (0)

اولین نفری باشید که نظر خود را برای این مطلب ثبت میکنید