مفتول های مسوار مانند دیگر مفتول ها از شمش های فولادی تولید می شوند. شمش ها را در کوره های مخصوص تا دمای ۱۲۰۰ درجه سانتیگراد گرم می کنند و با توجه به قطر مفتول، از دستگاه های نورد عبور داده می شوند تا به وسیله دستگاه هایی تبدیل به کویل و توپی شوند. پس از آن فرآیند نورد سرد انجام می شود.

مفتول های آماده شده برای رسیدن به سایزهای مد نظر با دستگاه های کشش، کشیده می شوند. بعد از آن مهم ترین مرحله در تولید مفتول های مسوار چربی زدایی است. چربی زدایی همان پاک کردن مفتول از هر گونه آلودگی، رسوبات و ناخالصی هایی مانند زنگ زدگی، کلریدها، سولفات ها و سولفورها می باشد.

مفتول های مسی به علت ساختار آلیاژی که دارند، در محیط های مرطوب، دچار زنگ زدگی می شوند، پس لازم است که با دقت موادهای شوینده مخصوصی پاک شوند تا از روند سیاه شدن لکه ها در فرآیند در مرحله گذر از حوضچه سولفات مس جلوگیری شود.

در مرحله روکش کشی مفتول ها باید توجه شود که سطح مفتول از روکش با کیفیت مسی در حدود ۱ میکرون پوشانده شود. در نهایت مفتول‌ ها به وسیله دستگاه‌ های پرسرعت تاب گیری و شاخه بندی و در بازار توزیع می گردند.

تفاوت مفتول مسوار، سیم مفتول مسی و سیم مسی

همانطور که در بالا به آن اشاره شد مفتول مسوار از جنس فولاد RST34 تشکیل شده که مانند مفتول گالوانیزه در فرآیند نورد گرم و سرد تولید می شوند. سیم مفتول مسی در لاتین به آن (Copper – clad) یا (aluminium wire) می گویند، از جنس فلز آلومینیوم است و به اختصار به CCAW نیز معروف می باشد. همچنین سیم مسی کلیه ترکیبات آن از فلز مس خالص تشکیل شده است و به (Oxygen-free copper wire) می گویند.

دستگاه های تولید مفتول مسوار

برای تولید مفتول مسوار با کیفیت، بهتر است دستگاه های پیشرفته و مجهز برای تولید مفتول های مسوار به کار برده شوند، اما به طور کلی دستگاه های مورد نیاز برای تولید این مفتول ها عبارت است از: دستگاه‌ های کششی، سیستم کشیدن انواع سیم، دستگاه مش باف، سیستمی برای کلاف کردن سیم ‌ها، اسپولر، شاخه کن، کوره هوایی و زمینی برای آنیل‌ کردن سیم‌ ها به شکل خودکار.

#

شما هنوز وارد نشده اید

شما در حال مشاهده سایت بصورت یک میهمان هستید ، برای ارسال نظر باید وارد شوید

ورود به فروشگاه
نظرات کاربران (0)

اولین نفری باشید که نظر خود را برای این مطلب ثبت میکنید